Asana si Practica Yoga Clasica

Scopul practicii de Yoga este clar:  stabilitate mentala, echilibru, cunoastere de sine. 

Practicile de Yoga insa sunt numeroase. 

Întrebarea, mai ales pentru incepatori este: de unde începem?

În Hatha Yoga Pradipika și Yoga Sutra lui Patanjali, Asana (practica de posturi) este descrisa ca a 3-a ramura in Yoga Clasica, după Yama (etică) și Niyama (disciplina personala). Pentru majoritatea dintre noi, acesta este punctul de intrare.

La ce serveste aceasta  Asana,  sau ‘practica de posturi’?

Efectuata în mod corect, într-o manieră non-competitiva, cu atentie, practica de posturi este un mod de a mentine mintea si corpul echilibrate.

Pe scurt, putem spune: “Asana (postura corecta) face corpul puternic si liber de boli, dand sentimentul de usurare” , Hatha Yoga Pradipika,  01:17.

Dar, mai mult de atat, Asana (postura) devine baza solida pentru practica de Meditatie si ‘trezirea’ corpului energetic.

Acesta ‘trezire’ este efectata in primul rand prin respirația speciala adoptata si prin antrenamentul atentiei.

Cu un corp energetic luminos, treaz,  cu respiratia deblocata,  cu mintea clara, ne putem aseza pentru meditatie. Dupa mai mult de 20 de ani de practica Yoga si Meditatie (in Buddhismul Tibetan, in Zen, si Vipassana) si opt ani de predat ‘full time’ pot confirma mesajul clar dat de traditia Yoga:

Meditatia este imposibila fara pregatire corecta.

In acelasi timp, fara travaliul energetic so fara integrare cu celalate 7 ramuri,  practica de posturi este doar un tip de gimnastica.

Când această practica este aplicata in mod conscvent, când corpul si respirația isi regasesc echilibrul in momentul prezent, atunci si mentalul  devine liniștit și concentrat.

Meditatia naturala, in postura corecta, devine posibila.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>